måndag 26 april 2010

Tapetsering och golvläggning

I helgen har det varit full aktivitet och vi har fått massa hjälp från pappa och hans Elisabet samt min bror Calle som kom ut och la golv med Tony på söndagen. Så här fint har det blivit:





Brorsan hjäper Tony

pappa och Elisabet har hjälpt oss tapetsera vårt stora sovrum, och allrummet. Nicoles har jag lyckats med själv....

pappa klipper till tapeter

Så här sött blev Nicoles rum :)


Full lekstuga och varmt och skönt är det på golvet!



Matbordet är ett gammal massivt furubord som mina föräldrar lät en snickare bygga när vi var små, det har jag slipat och målat stockholmsvitt och på Ikea hittade jag matchande stolar och dynor. Blev supernöjd!

Vi har redan officiellt invigt huset med början när Alexander fyllde 3 den 3 april och därefter har vi hunnit med några luncher och middagar och i slutet av maj går flytten. Trappan monteras under vecka 20 och då är det fritt fram. Fram tills dess återstår lite golvläggning och småpyssel.... Men det ska nog hinnas klart. Vi har kommit jättelångt och mycket tack vare hjälpen vi fått med barnpassning och tapetsering/golvläggning.

Stora kramen!

1 kommentar:

  1. Hej,
    Vilket fint hus ni får! Kul att få titta in och inspireras. Vi är själva i renoveringtaget av ett hus från 1909. Så här i efterhand hade det varit både billigare och enklare att bygga nytt. Men varför ta den enkla vägen :-).
    Jag såg att ni valt Leksandsdörren Rönnäs, vilket även vi gjort. Jätte fin dörr. Har ni varit nöja med dörren?

    Många soliga hälsningar
    Ylvali
    www.yllenystanet.wordpress.com

    SvaraRadera