onsdag 31 mars 2010

Slutbesiktning avklarad.... PUH!

Så var besiktningen avklarad och det gick väl i det stora hela väldigt bra, tack och lov. Jag hade nog skrämt upp mig lite väl och det är väl mest pga fuskbygget i 4:an där de målar upp de värst tänkbara scenarier;)
Men vi har haft en kanon kvalitets ansvarig från start och den idag från GARBO utsända besiktningsman var av samma "kaliber" och de två äldre herrarna gick tillsammans med oss igenom varje liten detalj i hela huset. Listan på åtgärder fanns visserligen där men det fanns inga anmärkningar som inte gick att åtgärda om man säger så. Så nu kommer vi få en lista med åtgärdspunkter som byggarna tar tag i from imorgon och så ska det prickas av samt massa jobbigt administrativt som ska samlas ihop och skickas in till kommun för att så småningom få ett slutbevis. Än finns det att göra men det börjar kännas klart nu.

Köket är nästan helt färdigt. Vi har lite justeringar med en hylla som ligger för högt där micron ska stå men det är bara små petitesser och får komma efter påsk. Jag har målat fönster klart i båda barnrummen nu och målat Nicoles väggar i vacker rosa. Nu ska övre halvan tapetseras i söt rosa dumbo tapet... blir när vi får någon minut över tillsammans för där vill jag ha hjälp av någon.... Sen ska jag gå loss på vårt sovrum. Mitt mål är att vara klar med de 3 sovrummen på övervåningen tills dess att trappan är på plats och monterad.

Imorgon hoppas jag kunna lägga upp lite bilder på vårt fin fina kök bl.a.

kram!
Jag hade tänkt lägga upp lite bilder men har inte hunnit in med kameran å nu har mannen dragit på fotboll.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar